fredag 19. mars 2010

Heklede babytøfler

Da Mina ble født fikk hun nydelig pjonede tøfler som jeg brukte MASSE!!!
Jeg har nå prøvd meg fram på ulike metoder, ettersom jeg ikke finner en oppskrift på slike.
Så, nå har jeg heklet flere par. Noen har jeg heklet og tovet lett etterpå.
Nedenfor kan dere se åssen noen av dem har blitt.


Disse er heklet i Rørosgarn.
Her er de før tovingen.


Her er de etter tovingen: (Skal sette i et lite snøre øverst)

De ble så deilige og myke...og så faller de ikke av så lett pga det høye skaftet.
Størrelsen er ca 0-1 mnd vil jeg anta.
Her er enda et par.
Disse er heklet i babyull med heklepinne nr 4,
og ikke tovet etterpå.
De er så små og søte,
og blir nok på-sykehuset-tøfler

til lille knerten som kommer i mai. :-)





Babytøfler til lille Mathias.
Min venninne og kollega, Line, fikk en sønn nå i slutten av mai.
Han skal, som de andre, få et par tøfler i fødselsgave.
Disse er heklet i melert Oda garn fra Europris, heklepinne nr 5.5.
Tvinnet snor i samme garn øverst for å feste dem bedre.
Garnet er mykt og deilig så disse blir nok gode å ha på i vogna .
Disse er de jeg har likt best til nå.
Endelig fant jeg rette kombinasjonen av det jeg ville ha av passform, lunhet og tovegrad.
De er heklet med mor Åse garn på heklepinne str 5.5, og tovet lett for hånd.
I tillegg har jeg karet dem opp inni slik at de er skikkelig fluffy på innsiden.
I skaft-delen har jeg heklet en runde med staver slik at jeg lett kan tre i et bånd.
Båndet blir enten i rosa eller blått....de som skal få dem vet nemlig ikke kjønnet på babyen ennå, så da må jeg bare avvente.
Enda flere babytøfler...
Ei lita tulle ved navn Mie så dagens lys rundt påsketider, og hun fikk disse i fødselsgave av oss.
Vi syntes hun trengte matchende vognvotter også for å holde seg varm på hendene ute på trilleturer, så da heklet jeg det også!

Her er gaven til Mie pakket inn og klar..
Kort har jeg laget i
Photoscape


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar